Generalforsamlingen den 25. marts.
Læs om oplæg og rammer. Kom og vær med!

Lørdag den 25. marts mødes vi til årets generalforsamling, som finder sted på Konventum, der ligger smukt med udsigt over Øresund lige i udkanten af Helsingør.

Som tidligere år er der også lejlighed til snak over kaffe og god mad. Morgenbordet er klar fra klokken 9.00 og en time senere byder bestyrelsen velkommen. Umiddelbart herefter overlades ordet til Søren Bächler, som står for dette års oplæg.

Oplæg: "Det ekstra gear"

"Klar” er en mental tilstand, du er med til selv at skabe. Hvis man har modet til at investere i sin mentaltilstand og tør tale om det, der ikke er rart, eksempelvis ”worst case”, men også fornuften og realitetssansen til at spotte hvad ”most likely” er, så er du godt i gang med at påvirke din mentale parathed.

Kan man rykke grænserne for, hvornår man bliver overvældet og påvirket i højstresssituationer, samtidig med, at man bevarer fokus på opgavens delelementer, finder du hurtig ud af vigtigheden i at prioritere sine ”ram”, sin kognitive kapacitet eller sine kaospoint – kært barn har mange navne. Der findes helt simple teorier, værktøjer og fif, som kan gøre en afgørende forskel, når mennesket skal præstere under pres. For nogle mennesker kan det at skulle yde førstehjælp være psykisk belastende, en præstation under pres eller en højstresssituation.

Om Søren Bächler
Oplægsholderen, Søren Bächler, har erfaringer som underviser fra både Politiet og Forsvaret og som alarmoperatør.  Gennem de sidste 8 år har han som uddannelsesansvarlig i Rigspolitiet undervist mere end 1500 reaktionspatruljebetjente i netop mental parathed, i at kunne præstere under pres og i at kunne håndtere akut stress. Søren er nu medindehaver af det nystartede kursuscenter, TacHouse.

Læs mere om Søren Bächler og TacHouse i denne artikel.

Selve dagsordenen ifølge vedtægterne tager vi hul på ved 12-tiden, så vi kan nå nogle punkter før frokosten, der er programsat til klokken 13. Deltagelse i dagen er gratis og kun for foreningens medlemmer.

Sådan tilmelder du dig
Indkaldelsen til dagen udsendes til alle medlemmer i løbet af februar, men du kan allerede nu tilmelde dig via kalenderen her på www.fsfi.dk  Husk at skrive, hvis køkkenet skal være opmlrksom på noget med henyn til din mad.

Du kan se, at du er tilmeldt, når du er logget på din medlemsprofil på hjemmesiden.
Det vil se sådan her ud:

Har du tilmeldt dig ved en fejl, eller kan du ikke deltage alligevel, så send lige en mail til sekretariatet, så vi kan fjerne dig fra listen.

Problemer med at logge ind?
Har du endnu ikke været logget ind på den nye udgave af hjemmesiden, skal du lige gendanne dit kodeord. Læs hvordan her.